Bolecka Anna
Sortowanie
Źródło opisu
Legimi
(6)
Katalog księgozbioru
(1)
Forma i typ
Audiobooki
(5)
E-booki
(1)
Książki
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Bolimów
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2478)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1648)
Vandenberg Patricia
(1164)
Kotwica Wojciech
(793)
Bolecka Anna
(-)
Kowalska Dorota
(671)
Doyle Arthur Conan
(648)
Wallace Edgar
(584)
Cartland Barbara
(537)
Kochanowski Jan
(506)
Shakespeare William
(466)
Dickens Charles
(443)
Buchner Friederike von
(438)
Maybach Viola
(434)
Hackett Pete
(432)
Waidacher Toni
(423)
Konopnicka Maria
(418)
Verne Jules
(400)
Twain Mark
(359)
May Karl
(345)
Poe Edgar Allan
(341)
Krzyżanowski Julian
(331)
Sienkiewicz Henryk
(326)
Kraszewski Józef Ignacy
(315)
Otwinowska Barbara
(309)
London Jack
(297)
Dönges Günter
(286)
Mahr Kurt
(284)
Boy-Żeleński Tadeusz
(283)
Darlton Clark
(280)
Leśmian Bolesław
(279)
Ewers H.G
(278)
Montgomery Lucy Maud
(271)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Донцова Дарья
(264)
Trzeciak Weronika
(262)
Conrad Joseph
(258)
Kühnemann Andreas
(258)
Krasicki Ignacy
(243)
Francis H.G
(240)
Mickiewicz Adam
(237)
Austen Jane
(234)
May Karol
(234)
Vlcek Ernst
(231)
Autores Varios
(229)
Barner G.F
(229)
Chávez José Pérez
(222)
Stevenson Robert Louis
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Orzeszkowa Eliza
(217)
Andersen Hans Christian
(215)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Balzac Honoré de
(213)
Kipling Rudyard
(212)
Wells H. G
(212)
Voltz William
(211)
Goethe Johann Wolfgang von
(209)
Słowacki Juliusz
(203)
Goliński Zbigniew
(201)
Hałas Jacek "Stranger"
(201)
Bazán Emilia Pardo
(200)
Howard Robert E
(200)
Baczyński Krzysztof Kamil
(198)
Dug Katarzyna
(198)
Mark William
(195)
Hoffmann Horst
(186)
Alcott Louisa May
(185)
Kneifel Hans
(183)
Brand Max
(178)
Wilde Oscar
(177)
Prus Bolesław
(176)
Калинина Дарья
(175)
Verne Juliusz
(171)
Булычев Кир
(169)
Kayser-Darius Nina
(164)
Woolf Virginia
(164)
McMason Fred
(162)
Jachowicz Stanisław
(161)
King Stephen
(160)
Haensel Hubert
(159)
Rawinis Marian Piotr
(158)
Колычев Владимир
(158)
Головачёв Василий
(153)
Collins Wilkie
(152)
Żeromski Stefan
(149)
Александрова Наталья
(149)
Scott Walter
(146)
Courths-Mahler Hedwig
(145)
Leblanc Maurice
(145)
Rodziewiczówna Maria
(145)
Fischer Marie Louise
(141)
Grey Zane
(141)
Orwell George
(140)
Cooper James Fenimore
(139)
Lech Justyna
(138)
Zola Émile
(138)
Suchanek Andreas
(137)
Anton Uwe
(136)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
1980 - 1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Temat
Dramat polski
(1)
7 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Dramaty. T.1-2 / Maria Pawlikowska-Jasnorzewska ; wybór Anna Bolecka ; wstęp Stefan Treugutt. - Warszawa : "Czytelnik", 1986. - 2 t. (809, [3] s., [1] k. portr. ; 775, [1] s., [17] k. tabl.) : fot., 1 portr. ; 20 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Bolimów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.162.1-2 (2 egz.)
E-book
W koszyku
Biały kamień / Anna Bolecka. - [miejsce nieznane] : Estymator : Legimi, 2023.
Forma i typ
Powieść Boleckiej wprowadza w inny świat. Bogactwo języka, jego melodyjność i kunszt mają w tym swój wielki udział. Jeżeli do tego dodamy wątekhistoryczny, społeczny i inne, mamy pełnię doskonałości literackiej. Torównież tekst pełen kontrastów. Delikatność i zarazem sugestywność opisubalansują że sobą, podobnie jak teraźniejszość z przeszłością, jak kulturywspółistniejące ze sobą na Kresach. Zakochałam się w sposobie, w jakiBolecka maluje słowami świat - magiczną przestrzeń, która otwiera wrażliwymduszom, szczególnie dzieciom, swoje podwoje i daje na moment klucz do drzwi,za którymi kryją się największe tajemnice. Autorka naturalistycznie opowiadao scenach życia wiejskiego czy też małomiasteczkowego pod koniecdziewiętnastego wieku aż do wybuchu wojny. Czytając, czuję zapachy, koloryrażą moje oczy, pod palcami czuję chłodną, wilgotną ziemię, słyszę bzyczącemuchy nad szklanką ze słodkim napojem. Sądzę, że nie można przejść obojętniewobec opisów, które maluje autorka - są sugestywne, intensywne, barwne,soczyste.[Emsi, lubimyczytac.pl]Realizm codzienności przemieszany z magią obrzędowości i poetyckim widzeniemnajprostszych spraw oraz umiejętnością zawieszania pomiędzy rzeczywistościąa marzeniem decydują o naprawdę wielkich walorach tej prozy. [JanuszMaciejewski]Bardzo oryginalna, poetycka opowieść o dojrzewaniu i odchodzeniu. Krótka,ale czytałam ją długo, delektując się każdym słowem. [Olrun,lubimyczytac.pl]"Biały kamień" należy do najważniejszych książek polskiej literatury latdziewięćdziesiątych. Jego akcja toczy się gdzieś na wschodzie Polski we wsizamieszkanej przez ludność mieszaną, Polaków, Ukraińców, Żydów. Wszyscy sąjednocześnie "u siebie", ale i wzajemnie obcy, jednak w sprawach najgłębiejludzkich, jak życie czy śmierć, podziały się jednak nie liczą i każdy służypomocą. W tej powieści, jak w soczewce, skupiły się dzieje Europy. Ludzie tumieszkający mają poczucie, że to ich wspólny dom. W powieści przedstawionokilka różnych światów, bo nie tylko polski, żydowski i ukraiński, ale i tewszystkie, które umierały i rodziły się z kolejnymi chorobami historii:wojnami, etnicznymi migracjami, przemianami obyczajów. [Culture.pl]Anna Bolecka jest czarodziejką. Buduje całość tak, jak komponuje się utwórmuzyczny. W efekcie powstało dzieło jednorodne, zrównoważone, mocne igładkie jak "Biały kamień" właśnie [Małgorzata Musierowicz]Dawno nie czytałem tak krystalicznie bezbłędnej prozy, której lekturasprawia wręcz fizyczną przyjemność. Kto będzie umiał wejrzeć głębiej w tęprozę, odkryje misterne sploty symboliki ziemi, życia i śmierci, miłości izdrady, obcości i tożsamości. Jeśli zechce, znajdzie przepięknieprzeprowadzony biblijny motyw skażonej grzechem miłości Adama i Ewy, zudziałem diabła-węża. Bezwstydnie chwalę tę książkę, bo się jej należy.[Tadeusz Nyczek]Temat żydowski wydaje się w "Białym kamieniu" nie pełnić roli ośrodkowej. Toraczej motyw określający obyczajowo-historyczne tło powieści, choć żydowskieprzyjaźnie i fascynacje bohaterów otwierają i zamykają narrację, a takżedominują w pierwszej połowie utworu. Niemniej tym, co wydaje się w utworzenajistotniejsze, jest platoński związek głównego bohatera - Franka - zNaturą, z tajemnicami życia i śmierci, erotyzmu, macierzyństwa, smaku,zapachu, starzenia się, indywidualnej pamięci, umierania wreszcie. Tajemnicei losy żydów występują w nim na prawach wyróżnionych, ale należących do tegosamego uniwersum zagadek, co tajemnice i losy Ukraińców, Białorusinów, atakże zwierząt - ich życia, cierpienia, śmierci. Literackie świadectwo oŻydach i Holocauście nie wydaje się więc pierwszoplanowym zadaniem, jakiepostawiła sobie autorka powieści, nie ulega równocześnie wątpliwości, żeutwór wpisuje się w bogatą konstelację tekstów o polskich żydach, polskichgojach i Zagładzie. [Maciej Dajnowski, Białostockie StudiaLiteraturoznawcze, 18/2021]"Biały kamień" to niezwykła biografia pradziadka autorki. Opisuje ona jegodzieciństwo, młodość, dorosłość i starość. Opowiada, jak poznaje otoczenie,odczuwa rzeczywistość, zmienia się. Pisze o jego uczuciach, chwilach, jakieszczególnie zapadły mu w pamięć, wtajemniczeniach w istnienie. A przy tymwszystkim - o świecie widzianym jego oczami. A osobliwy to świat. Przenosimysię do Kuromęk, wsi na Podolu z przełomu XIX i XX wieku oraz pobliskiego jejmiasteczka, leżących na pograniczu kultur i religii. Zadziwia PradziadekFranciszek swą wnikliwością. W jego oczach nasz zwyczajny świat zmienia sięw krainę osobliwości; w księgę pełną znaczeń, jakich nie sposób zrozumieć dokońca. Ma dar wnikliwej refleksji. Powieść niesamowicie jasna, pogodna opięknej, poetyckiej narracji, do której wielokrotnie się później wraca.[Aleksandra, empik.com]Powieść rozgrywa na przełomie XIX i XX wieku. Ukazuje historię wewnętrznegodojrzewania. Główny bohater, Franciszek, zwany Pradziadkiem, ma obsesjęczasu. Żyje poza historią. Cierpienie i lęk przed śmiercią łagodzi,kultywując własne, wewnętrzne rytuały. Czerpie siłę do życia z mitu, zewspólnych symbolicznych obrazów. Znaleziony z dwójką rodzeństwa w świeżorozkopanym grobie cmentarnym, na wpół zagłodzony, próbuje walczyć z losem,jaki zgotowało mu życie po śmierci rodziców. Ten mityczny pradziadek żyjepoza historią, w rytmie natury - rodzenia, umierania i odradzania się. Uczysię, rozwija, marzy i śni, zanurzając się w micie. Nie godząc się nanieodwracalność historii, Bolecka posłużyła się pamięcią, po to, byzatrzymać zdarzenia w ruchu. [słowo/obraz terytoria]AUTORKA O SWOJEJ KSIĄŻCE: Tworząc postać Franka, zwanego Pradziadkiem -głównego bohatera tej powieści, inspirowałam się życiem moich dwóchpradziadków i literacką fantazją.O ZDJĘCIU NA OKŁADCE: Pochodzi ono ze zbiorów rodzinnych NoemiBogusławskiej. Przedstawia jej dwóch pradziadków, którzy byli Żydami, azmarli w latach 30. XX wieku. Za jego udostępnienie autorka i wydawca tegoaudiobooka składają jej spadkobiercom uprzejme podziękowania.TŁUMACZENIA: Książka ta została przetłumaczona na niemiecki, duński iholenderski.Nota: przytoczone powyżej opinie są cytowane we fragmentach i zostałypoddane redakcji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Cadyk i dziewczyna / Anna Bolecka. - [miejsce nieznane] : Estymator : Legimi, 2023.
Forma i typ
Miłość i dzieje niezwykłej przyjaźni w bombardowanej Warszawie, ucieczka grupy chasydów tuż pod bokiem gestapo, śmiertelne zagrożenie i ocalenie,dramatyczne wybory: ratować się czy solidarnie iść na śmierć, pomagać innymczy chronić siebie? "Cadyk i dziewczyna" - powieść, w której fikcja mieszasię z rzeczywistością - opowiada o losach Żydów, Polaków i Niemców podczastrzech lat okupacji. [tylna strona okładki]"Cadyk i dziewczyna" to powieść ukazująca tragiczne losy społecznościżydowskiej w Warszawie pod hitlerowską okupacją. Bohaterowie, mimo żepochodzący z różnych formacji społecznych i różnych tradycji kulturowych,zarówno ortodoksyjni wyznawcy judaizmu, jak i przedstawiciele całkowicieświeckiego światopoglądu, zmuszeni są na nowo odkryć swoją żydowskość.Rzeczywistość getta i życie w ukryciu oznacza dla nich nie tylko koniecznośćzrozumienia niepojętych wyroków losu i historii - dla wielu to równieżkryzys wiary, a dla niektórych czas dojrzewania do miłości. Śmierć,cierpienie i upodlenie nie oszczędza tu prawie nikogo, ale nie jest równieżw stanie zabić tego, co przesądza o samym człowieczeństwie - nieodpartejchęci życia, wiary w jego sens i poszukiwanie bliskości drugiego człowieka.[lubimyczytac.pl]Anna Bolecka początek akcji swojej siódmej książki umiejscawia we wrześniu1939 roku. Pierwowzorem głównej bohaterki Poli Rubin jest młoda Żydówka zHolandii Etta Hillesum [jej zdjęcie widnieje na okładce tego audiobooka]. Napodstawie jej listów i pamiętnika pisarka buduje postać odważnej, zakochaneji stojącej przed ważnymi decyzjami dziewczyny. [IvonaS, iwonas.blogspot.de]Są wakacje. Pola Rubin wypoczywa w Otwocku. Jest rozkapryszoną panienką,śpiącą do południa, romansującą i rozmyślającą o bezsensie swojejegzystencji. W otwockim sanatorium poznaje niemieckiego lekarza, Steina,który prowadzi coś w rodzaju terapii, walcząc o jej dobre samopoczucie. Jestod niej sporo starszy, mimo to budzi się między nimi miłość. Miłość spodznaku tych pierwszych, jedynych, tych, po których nie może być już nicinnego. Wybucha wojna. Pola wraca do bombardowanej Warszawy, do rodziców ibrata. Wciąż spotyka się z ukochanym, wymykając się ze stolicy, przy okazjidostarczając ze wsi żywność. Wszystko się zmienia, plany małżeńskie schodząna bok, pojawia się znacznie większy problem - konieczność ratowania życia,swojego i bliskich. Podczas swoich ostatnich wakacji Pola zaprzyjaźnia się zsąsiadką, Muszką, młodziutką Żydówką, córką Rebego. Dziewczyna jestniewinna, naiwna, nie ma takiego życiowego doświadczenia jak Pola. Ale jakto z przyjaźnią bywa - przeciwieństwa się przyciągają. W miarę upływu czasuhitlerowcy wymuszają na mieszkańcach jasne określenie swojej przynależności.Trzeba przyznać się lub zaprzeczyć swojemu pochodzeniu. Rodzice Poli sąŻydami z pochodzenia, ale uważają się za ateistów, nie praktykują wiaryprzodków. Pola ma więc wybór. Zmienia dla bezpieczeństwa nazwisko na Rubiś,co daje jej możliwość swobodnego przemieszczania się, co ma wielkieznaczenie, gdy powstaje getto. Jej miłość znajduje tragiczny finał, a gdyrodzina Muszki musi uciekać do stolicy, nie mogąc zabrać ze sobą chorejcórki, to Pola postanawia się nią zaopiekować. Walczyć o życie dziewczyny,jakby było czymś najważniejszym na świecie. Wojna niszczy ludzi, budzi wnich najgorsze instynkty, burzy więzi rodzinne, przyjaźnie, miłości. Stawiaczłowieka w ekstremalnych sytuacjach, gdzie rozsądek przysłaniany jestgłodem. Anna Bolecka nie snuje przed czytelnikami wielkiej sagi o wojnie, odziałaniach wojsk, decyzjach generałów. Wiemy tyle, co ludzie zamknięci wgetcie - niewiele, wszelkie informacje to sprzeczne ze sobą plotki, nie madłuższej perspektywy, jest pragnienie przeżycia kolejnego dnia, kolejnejnocy. Opowieść jest intymna, snuta przez Polę, jej bliskich. Szczególniemocne wrażenie wywierają próby wyjaśniania faktu wojny, okrucieństwahitlerowców i niesprawiedliwości. Pola w snach na jawie spotyka cadyka -męża sprawiedliwego, dzięki któremu świat nie ulega zagładzie. [KatarzynaKrzan, granice.pl]Nota: przytoczone powyżej opinie są cytowane we fragmentach i zostałypoddane redakcji.Zdjęcie na okładce: Etta Hillesum.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Concerto d’amore / Anna Bolecka. - [miejsce nieznane] : Estymator : Legimi, 2024.
Forma i typ
Sugestywna, zmysłowa opowieść o poszukiwaniu miłości, sensu i stałości w świecie, którym rządzi przypadek. Bohaterowie to czterdziestoletni mężczyzna, żyjący z dnia na dzień, angażujący się w przelotne romanse z młodymi dziewczynami, i kobieta w podobnym wieku, samotnie wychowująca nastoletnią córkę, wciąż atrakcyjna, ale żyjąca wspomnieniami dawnej namiętności. On poszukuje w dzieciństwie źródeł lęku, który pozbawił go szczęścia. Ona szuka wskazówek w snach i w mrocznej historii swojej rodziny. Losy obojga krzyżują się w niezwykłych okolicznościach. Czy to spotkanie uporządkuje ich świat? Powieść Anny Boleckiej zachwyca intensywnością emocji, subtelną erotyką, bogactwem wątków i symboli. To także wielobarwna panorama Warszawy lat 90-tych, zmieniającej się w rytm pór roku, i galeria wyrazistych, niebanalnych postaci. Bohaterowie tej powieści jakby nie żyli naprawdę. Tęsknią za czymś prawdziwym, głębokim, ale schowani w głąb siebie, nie wychodzą życiu na spotkanie. Tymczasem ludzkie losy posplatane są niewidzialnymi nitkami, które – pisze Bolecka – choć niewidoczne, muszą się połączyć. Jak Eros i Psyche, które tylko razem stanowią pełnię. Bohaterowie „Concerto d’amore” dojrzali do miłości, której w ich życiu zabrakło. Czy spotkanie dwojga bohaterów przyniesie im upragniony spokój? [Agnieszka Góralczyk, kuznia.art.pl] Wiele w tej powieści niedopowiedzeń, koniecznych znaków zapytania. Ta historia miłości jest bowiem opowieścią o dociekaniu tajemnicy, jest zastanawianiem się nad rolą przypadku i przeznaczeniem [Iwona Smolka, tylna strona okładki] Nota: przytoczone powyżej opinie są cytowane we fragmentach i zostały poddane redakcji. Projekt okładki: Anna Mirska-Kalinowska.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Kochany Franz / Anna Bolecka. - [miejsce nieznane] : Saga Egmont : Legimi, 2021.
Forma i typ
Kochany Franz to powieść w listach oparta na faktach z życia genialnego pisarza z Pragi. Franz Kafka, autor „Przemiany", „Procesu" czy „Zamku", był za życia prawie całkiem nieznany. W testamencie nakazał zniszczyć większość swoich dzieł. Kiedy umarł w wieku zaledwie czterdziestu jeden lat, jego najbliższy przyjaciel i wykonawca testamentu Max Brod nie zastosował się do ostatniej woli pisarza. Powieść „Kochany Franz" próbuje rozwikłać mroczne zagadki, które intrygują nas do dziś. Tytułowy bohater – pod tym imieniem kryje się Franz Kafka – koresponduje z przyjaciółmi i przyjaciółkami. Między Pragą, Berlinem, Wiedniem krążą listy pełne emocji i gwałtownych zwrotów akcji. Bohaterowie wyznają sobie miłość, ranią się wzajemnie, rozstają i łączą ponownie. W tle tych dramatów rozgrywa się fascynująca, a zarazem okrutna historia pierwszej połowy ubiegłego stulecia. Powieść Kochany Franz została wyróżniona nagrodą Pen-Clubu i została przetłumaczona na kilka języków.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Medalion z perłą Saga o kobietach, które namiętnie i hardo przyjmują to, co niesie im los. Wiktoria jest urocza, bardzo młoda i właśnie przeżywa pierwszą miłość. Zapatrzona w ukochanego nie może jeszcze wiedzieć, że los potraktuje ją okrutnie: jej serce zostanie zranione, a ona podwójnie zdradzona. Ale na razie życie jest piękne. Podobnie jak polskie lata dwudzieste znaczone narodzinami gwiazd teatru, kabaretu i niemego kina, ekskluzywnymi kawiarniami, szykownymi toaletami pań i elegancją mężczyzn. W tle słychać pomrukiwania wojny z bolszewikami, w Warszawie można spotkać kobiety szpiegów, a dylematy wielkiego formatu mieszają się z małymi, przyziemnymi sprawami. Jak to w życiu... Anna Bolecka Pisarka, historyk literatury (przygotowała do druku edycję dramatów zebranych Marii Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej). Absolwentka polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego. Jej powieści: Biały kamień, Kochany Franz, Concerto d’amore, Uwiedzeni oraz Cadyk i dziewczyna cieszą się uznaniem czytelników i zostały przetłumaczone na francuski, niemiecki, duński, niderlandzki i portugalski. W roku 2000 otrzymała Nagrodę Polskiego PEN Clubu za twórczość prozatorską. Oddając w nasze ręce sagę opisującą typowe i nieproste losy polskich rodzin szlacheckich, tak dobrze nam znane z klasycznej literatury, autorka nie ukrywa, że inspirowały ją dzieje jej bliskich. Kreśląc pełne emocji obrazy, pozwala dostrzec nie tylko urok tamtej epoki, ale i jej niebezpieczeństwa. Fragment Którejś nocy obudził je jakiś ruch, potem cichy uspokajający szept. Tuż obok dziewczyn pojawili się chłopcy. Noc była bezksiężycowa i z zewnątrz nie docierał żaden blask. W ciemności świeciły jedynie oczy Jurka. „Nie bój się”, wyszeptał. „Ja niczego się nie boję, pamiętasz?”, odpowiedziała. W tej samej chwili poczuła jego rękę na swoim nagim ramieniu. Gładził je delikatnie i pod wpływem dotknięcia skóra stawała się coraz cieplejsza, coraz bardziej gładka i aksamitna. Przysuwali się do siebie powoli, jakby popychało ich coś, nad czym nie mieli władzy. Napięte mięśnie zaczęły drżeć. Z cichym westchnieniem przywarła do ciała, które tuliło się z tym samym drżeniem. „Pragnę cię. Od pierwszej chwili. Wtedy nie miałem odwagi”, szeptał z twarzą tuż przy jej twarzy. Wspomnienie oporu, jaki czuła wobec niego, rozpłynęło się niepostrzeżenie pod wpływem pocałunków tak innych od bladych i niewinnych dotąd jej znanych. Nie broniła się, kiedy dotykał jej piersi i ud. Nie czuła wstydu, dotykając go. Fale ciepła przenikały całe jej ciało, docierając do serca.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Medalion z perłą Saga o kobietach, które namiętnie i hardo przyjmują to, co niesie im los. Wiktoria jest urocza, bardzo młoda i właśnie przeżywa pierwszą miłość. Zapatrzona w ukochanego nie może jeszcze wiedzieć, że los potraktuje ją okrutnie: jej serce zostanie zranione, a ona podwójnie zdradzona. Ale na razie życie jest piękne. Podobnie jak polskie lata dwudzieste znaczone narodzinami gwiazd teatru, kabaretu i niemego kina, ekskluzywnymi kawiarniami, szykownymi toaletami pań i elegancją mężczyzn. W tle słychać pomrukiwania wojny z bolszewikami, w Warszawie można spotkać kobiety szpiegów, a dylematy wielkiego formatu mieszają się z małymi, przyziemnymi sprawami. Jak to w życiu... Anna Bolecka Pisarka, historyk literatury (przygotowała do druku edycję dramatów zebranych Marii Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej). Absolwentka polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego. Jej powieści: Biały kamień, Kochany Franz, Concerto d’amore, Uwiedzeni oraz Cadyk i dziewczyna cieszą się uznaniem czytelników i zostały przetłumaczone na francuski, niemiecki, duński, niderlandzki i portugalski. W roku 2000 otrzymała Nagrodę Polskiego PEN Clubu za twórczość prozatorską. Oddając w nasze ręce sagę opisującą typowe i nieproste losy polskich rodzin szlacheckich, tak dobrze nam znane z klasycznej literatury, autorka nie ukrywa, że inspirowały ją dzieje jej bliskich. Kreśląc pełne emocji obrazy, pozwala dostrzec nie tylko urok tamtej epoki, ale i jej niebezpieczeństwa. Fragment Którejś nocy obudził je jakiś ruch, potem cichy uspokajający szept. Tuż obok dziewczyn pojawili się chłopcy. Noc była bezksiężycowa i z zewnątrz nie docierał żaden blask. W ciemności świeciły jedynie oczy Jurka. „Nie bój się”, wyszeptał. „Ja niczego się nie boję, pamiętasz?”, odpowiedziała. W tej samej chwili poczuła jego rękę na swoim nagim ramieniu. Gładził je delikatnie i pod wpływem dotknięcia skóra stawała się coraz cieplejsza, coraz bardziej gładka i aksamitna. Przysuwali się do siebie powoli, jakby popychało ich coś, nad czym nie mieli władzy. Napięte mięśnie zaczęły drżeć. Z cichym westchnieniem przywarła do ciała, które tuliło się z tym samym drżeniem. „Pragnę cię. Od pierwszej chwili. Wtedy nie miałem odwagi”, szeptał z twarzą tuż przy jej twarzy. Wspomnienie oporu, jaki czuła wobec niego, rozpłynęło się niepostrzeżenie pod wpływem pocałunków tak innych od bladych i niewinnych dotąd jej znanych. Nie broniła się, kiedy dotykał jej piersi i ud. Nie czuła wstydu, dotykając go. Fale ciepła przenikały całe jej ciało, docierając do serca.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej